iPod Steve Jobs Apple

Fins l’aparició del iPod, Apple tenia un model de negoci típic d’una empresa industrial, un model lineal on primer es dissenyava un producte, després es fabricava, es comercialitzava i finalment es realitzava el manteniment. Quant aquest producte començava el seu declivi es tenia que començar el cicle un altre cop, esperant que els clients estesin satisfets i volguessin comprar la nova versió del producte.

Amb l’aparició del iPod no només es treia un producte amb un disseny trencador i amb unes presentacions ajustades a les necessitats dels clients, es feia el gran pas de vincular-li un servei iTunes, amb iTunes la relació amb els clientes passava a ser continuada i s’obtenia un flux d’ingressos estables i constants s’havia modificat el cicle de vida del producte, el model de negoci.


Aquesta ha estat l’aportació de Steve Jobs en el seu segon període al cap davant d’Apple, model que ha incorporat al iPhone.


A més a més ha establert una nova fita aconseguir que altres fabricants teòricament competidors com Sony, Philips, etc. realitzessin productes per complementar el iPod, generant noves sinergies al mercat.

Sense les TIC aquest canvi en el model de negoci d’Apple no hagués estat possible, internet i la seva evolució ha possibilitat la creació d’un valor afegit a un producte físic dotant-lo d’un servei virtual (iTunes no és una botiga física)


0 Responses